|

Egypt: News Editor in Chief Laid off for Airing Wrong Interview of al-Sisi

The news editor in chief at the Egyptian state-owned channel 1 has been laid off after the media wrongly aired an old interview of President al Sisi who is currently in New York for UN General Assembly.

Mostafa Shehata told French AFP that he has been fired by Head of the Egyptian Radio and Television Union (ERTU) Safaa Hegazy.

His sacking occurred following broadcast on Tuesday of President al Sisi’s last year’s interview with American media PBS network instead of this year’s interview with the same US media.

The interview was cut off from air as soon as the error was realized.

Short URL: https://me-confidential.com/?p=13816

Posted by on Sep 22 2016. Filed under Headlines, World News. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

Leave a Reply